Excelleren in beleving op het online kanaal

Digitale strategie

Je hebt een duidelijke ambitie met strategische doelstellingen die zijn vertaald naar online ambities. Je hebt, net als ons, de visie dat digital écht bij kan dragen om die ambitie waar te maken. Maar hoe? Hoe verbind je jouw merk met jouw klanten? Welke online beleving hoort daarbij? Via welke kanalen? En welke technologie zet je daarvoor in? Hoe maak je het meetbaar? Cruciale vragen die beantwoord moeten worden. Met de juiste digitale strategie geef je je organisatie richting en maak je de juiste keuzes samen met ons. 

“De samenwerking tussen SRA en Creates is een echt partnership, waar wij sterk van profiteren. Creates heeft SRA geholpen bij het onderkennen van verschillende strategische thema’s waarmee Creates onze online roadmap heeft vormgegeven.”

Menno Kooreman - IT Manager, SRA

Ons aanbod in digitale strategie

  1. Research & analyse

    Voordat we de diepte induiken kijken we eerst goed om ons heen. We doen onderzoek naar jouw markt (wat klanten willen), wat concurrenten doen en wat de sterktes en zwaktes zijn van jouw merk. Op basis daarvan bepalen we de 'sweetspot' van je merk, oftewel waar het onderscheidend vermogen in de online beleving het krachtigste is. Dit nemen we mee als leidraad voor de digitale strategie en roadmap.

  2. Doelen en KPI Workshop

    Wat wil je bereiken met je online kanalen? En hoe maken we dat meetbaar? Heldere doelen met meetbare KPI's geven je inzichten in de performance van je online kanalen. Ze zijn nodig om te snappen waar je moet optimaliseren. En nog belangrijker, ze tonen meetbaar aan welke bijdrage ze leveren aan strategische doelstellingen. In één tot enkele workshops bepalen we top-down welke KPI's nodig zijn op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Het inrichten van de KPI's is slechts een formaliteit.

  3. Roadmap

    Een roadmap geeft houvast en richting. Het helpt je organisatie de juiste focus vast te houden en gestructureerd toe te werken naar de doelen. In enkele sessies gaan we op zoek naar de belangrijkste uitdagingen die spelen, definiëren we thema's bij elke uitdaging en stellen we vast welke initiatieven of projecten onder elk thema hangen. De thema's en projecten zetten we uit in de tijd waarin afhankelijkheden en volgorde aangegeven zijn.

  4. Customer journey

    De customer journey is een visuele representatie van de klantreis waarin je alle contactmomenten vastlegt die jouw potentiële klant heeft met jouw organisatie. Dit proces begint bij de oriëntatie van jouw klant tot ná de aankoop van een product of dienst. Het vastleggen van de customer journey helpt je namelijk ook te onderzoeken hoe je waardevolle klantrelaties behoudt.

Hoe kunnen we helpen met je digitale strategie?

Neem contact met mij op

Gerelateerde artikelen