51% meer sollicitaties door betere candidate experience op nieuwe werkenbij website
Kindergarden is een professionele organisatie voor kinderopvang in Nederland. Kindergarden richt zich op het hogere segment van de opvang en stelt het pedagogisch vak centraal. Kindergarden biedt hoogwaardige kwaliteit kinderopvang dankzij bevlogen medewerkers en een doordacht pedagogisch programma Wereldwijs. Met meer dan 1900 medewerkers zetten zij zich elke dag in voor de toekomst van nieuwe generaties. Kindergarden is onderdeel van Bright Horizons, een toonaangevende wereldwijde aanbieder van hoogwaardige kinderopvang.
Download de candidate journey checklist
9 checks voor de ultieme candidate journeyDe uitdaging van de candidate experience
Zoals in bijna elke sector heerst er schaarste op de arbeidsmarkt. In de kinderopvang is dat niet anders. Kindergarden staat voor de uitdaging kwalitatief personeel te werven. De mentaliteit van nieuwe generaties is er een van vluchtige loyaliteit.
Daarbij zijn er veel ZZP-ers en zien ze vaak een mismatch op basis van ambitie versus opleidings- en ervaringsniveau. Tel daar een continue stijging van mobiel gebruik en de digitale mindset bij op en de uitdaging is compleet. Kortom, Kindergarden stond voor de uitdaging een betere candidate experience te bieden via haar digitale kanalen waaronder hun werkenbij website.
De aanpak
Wij hebben Kindergarden geholpen door holistisch naar de candidate experience en journey te kijken. Vanuit onze vaste aanpak hebben we een viertal stappen doorlopen, namelijk:Â
- Discovery
Vanuit een Discovery workshop met Kindergarden, desk research en doelgroep interviews zijn een Candidate Journey Map en Service Blueprint gemaakt. Hierin staan de belangrijkste touchpoints over de digitale kanalen, de happy en unhappy momenten, gebruikte devices, en meer. Daarnaast hebben we inzicht gekregen in de belangrijkste pains en gains van kandidaten vanuit de totale candidate experience. - Concepting
In deze stap hebben we samen met Kindergarden, op basis van de uitkomsten uit stap 1, een creatieve brainstorm gehad voor nieuwe concepten en ideeen. Dit hebben we onder andere gedaan met de Crazy Eight's techniek voor ideation. De beste concepten zijn gekozen, uitgewerkt in low-fidelity prototypes, om deze vervolgens bij de testgroep te valideren. - Design
Na validatie zijn de concepten verder uitgewerkt in een UX en Visual Design voor de nieuwe werkenbij website. Het ontwerp legt veel meer nadruk op mobile first en aandacht voor taakgerichte informatie en call-to-actions. - Realisatie
Het definitieve design is op het Sitecore Experience Platform gerealiseerd. Hierbij hebben we gebruik gemaakt van moderne front-end technologieen, de nieuwste versie van het Sitecore Experience Platform en features van Sitecore Experience Accelerator (SXA).
Het resultaat van verbeterde candidate experience en werkenbij website
Na een kleine drie maanden sinds de lancering van de nieuwe werkenbij website is een stijging van 51% in het aantal online sollicitaties waargenomen. De website is mobile first ontwikkeld en geoptimaliseerd voor alle devices. Dit geeft de kandidaten een optimale beleving. Een resultaat waar we samen trots op zijn en wat gevierd is tijdens een gezamenlijke borrel in Amsterdam.
Bekijk de website op www.werkenbijkindergarden.nl.Â
Wil jij ook sparren over een hogere conversie van sollicitaties?
We helpen je graag verder door met je van gedachte te wisselen.