Optimale merkbeleving door zichtbaarheid

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie, afgekort SEO, blijft een belangrijk onderdeel van een goede marketing strategie. Ondanks alle veranderingen blijft een hoge positie in met name Google van essentieel belang voor de zichtbaarheid van je bedrijf. Door je website te optimaliseren voor zoekmachines, zorg je ervoor dat je zichtbaarder bent en een groter bereik hebt. Creates helpt jouw bedrijf meer en beter zichtbaar te zijn door een top positie in Google te verkrijgen. 

 

Maar wat is zoekmachine optimalisatie precies?

SEO is een verzameling van technieken en methoden die zorgen dat jouw website beter vindbaar is in zoekmachines, zoals Google. Dit betekent dat wanneer mensen zoeken naar producten of diensten die jij aanbiedt, jouw website hoger in de zoekresultaten zal verschijnen. Dit verhoogt de kans dat ze op jouw website terechtkomen en uiteindelijk bij jou kopen.

Het optimaliseren van een website voor zoekmachines is een continue proces dat veel aandacht en moeite vergt. Er zijn veel factoren die bijdragen aan de vindbaarheid van een website in Google en andere zoekmachines. Deze factoren omvatten onder andere de inhoud van je website, de opbouw en structuur van je website, de snelheid van je website, en hoe andere websites naar je website linken.

 

Betere zichtbaarheid

Door bovenaan in Google te staan verhoog je de zichtbaarheid van je bedrijf/ merk en val je meer op bij potentiele klanten.

Meer verkeer op je website

Een hogere positie in Google leidt sneller tot een klik en dus meer verkeer naar je website.

Meer potentiële klanten

De combinatie van juiste zoekwoorden met de juiste content levert kwalitatieve betere leads op naar je website.

Zo doen wij zoekmachine optimalisatie

  1. Zoekwoorden onderzoek

    Zoekwoorden vormen de basis voor goede SEO. Wij analyseren welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw bedrijf en doelgroep en waar we op kunnen concurreren. De content wordt hier op aangepast.

  2. Technische SEO

    Wij optimaliseren de technische aspecten van jouw website, zoals de snelheid, het responsieve ontwerp en de structuur van de content. We leggen je ook uit waar je rekening mee moet houden tijdens het schrijven van content.

  3. Content-optimalisatie

    Wij zorgen dat de content op jouw website zoekmachine-vriendelijk is en aansluit bij de zoekopdrachten van jouw doelgroep. Zo letten we op het juist gebruik van zoekwoorden, juiste hoeveelheid content en tal van andere kenmerken.

  4. Linkbuilding

    Wij helpen je een gezonde mix aan inkomende links naar jouw website op te bouwen. Dit is belangrijk is voor het verbeteren van de autoriteit van jouw website. We zijn hier wel voorzichtig mee. Liever enkele kwalitatieve links dan veel slechte.

  5. Monitoring en rapportage

    Wij houden de resultaten van onze inspanningen nauwlettend in de gaten en rapporteren deze maandelijks aan jou. Je krijgt een rapport van je SEO score waarin de effecten van onze verbeteringen staan. Zo weet je precies wat er gebeurt en wat we voor je doen.

Belangrijke SEO ontwikkelingen die wij meenemen

  1. Mobile-first indexing: Mobiele gebruikers hebben steeds meer invloed op zoekopdrachten en zoekmachines richten zich steeds meer op mobiele versies van websites. Dit betekent dat het belangrijk is dat de mobiele versie van jouw website voor SEO is geoptimaliseerd.

  2. Voice search: Steeds meer mensen gebruiken spraak gestuurde zoekopdrachten via virtuele assistenten zoals Siri en Alexa. Dit betekent dat zoekopdrachten langer worden en meer op conversaties lijken. Daardoor zijn de zoekwoorden en zoekopdrachten anders zijn dan bij traditionele zoekopdrachten.

  3. Visual search: Steeds meer zoekopdrachten worden gedaan via beeld- en videozoekopdrachten, waardoor het belangrijk is dat jouw website visueel aantrekkelijk is en visueel zoekbare inhoud bevat.

  4. Gepersonaliseerde zoekresultaten: Zoekmachines sturen gepersonaliseerde zoekresultaten naar gebruikers op basis van hun zoekgeschiedenis en andere informatie. Dit betekent dat de zoekresultaten voor verschillende gebruikers anders kunnen zijn.

  5. Contentkwaliteit: Zoekmachines richten zich steeds meer op de kwaliteit van de inhoud, waardoor het belangrijk is om unieke, relevante en waardevolle inhoud op jouw website te hebben.

  6. AI-driven zoekresultaten: sinds ChatGPT en Microsofts AI-powered Bing search is de manier waarop content gescored en gepresenteerd wordt in zoekmachines aan het veranderen. Het is belangrijk dat je content hierop aansluit.

Neem contact met mij op

Gerelateerde artikelen