Overslaan en naar de inhoud gaan

📅 Schrijf je in voor de Masterclass report design in Power BI

27% higher conversion due to improved online CX

Customer Case

Kindergarden verhoogt conversie met Sitecore XP

Kindergarden is een professionele organisatie voor kinderopvang in Nederland. Kindergarden richt zich op het hogere segment van de opvang en stelt het pedagogisch vak centraal. Kindergarden biedt hoogwaardige kwaliteit kinderopvang dankzij bevlogen medewerkers en een doordacht pedagogisch programma Wereldwijs. Met meer dan 1900 medewerkers zetten zij zich elke dag in voor de toekomst van nieuwe generaties. Kindergarden is onderdeel van Bright Horizons, een toonaangevende wereldwijde aanbieder van hoogwaardige kinderopvang. 

De uitdaging

Met lange wachtlijsten lijkt het de kinderopvang aan te komen waaien. De concurrentie is echter groot evenals de uitdagingen op de arbeidsmarkt. De ambitie is te groeien naar 80-100 vestigingen in heel Nederland en de kinderopvang als vak beter te positioneren. Om dit te bereiken wil Kindergarden digitaliseren en het online kanaal als primair sales kanaal inzetten. Doel is de conversie van online inschrijvingen en aanmeldingen voor rondleidingen op vestigingen te verhogen. Zowel voor bestaande, maar vooral voor nieuwe vestigingen. Om hen daarbij te helpen zijn wij als online experts betrokken. We gaan de uitdaging om de digitale customer experience te verbeteren en daarmee de conversie te verhogen, graag aan. 

Sitecore Experience Platform als enabler

Vanuit onze visie de mens centraal te stellen in alles wat we doen ligt de focus op het bieden van de ultieme customer experience (CX). Daarbij focussen we op eenvoud, gemak en snelheid. We hebben de combinatie gemaakt tussen het online bedienen van (potentiële) klanten en het enablen van het marketing team van Kindergarden. Het Sitecore Experience Platform vormt het fundament voor de nieuwe website van Kindergarden. Daarop is de online beleving gecreëerd. Het Sitecore Experience Platform is ingericht op data-gedreven marketing. Marketing automation en personalisatie zijn ingezet om de persoonlijke beleving te bieden en optimaliseren.

27% hogere conversie

In de eerste twee a drie maanden na livegang hebben we een stijgende online conversie waargenomen. Sinds de lancering van de nieuwe corporate website is de conversie met maar liefst 27 procent gestegen. Een resultaat waar we trots op zijn.  

De volgende fase richt zich op het verder ontwikkelen van het online kanaal waarin segmentatie en personalisatie centraal staan om de online beleving nog meer op maat aan te kunnen bieden.

Creates WP3 Marketing Automation Pagina 01 Creates WP3 Marketing Automation Pagina 02

Wil jij de conversie van jouw online kanaal ook verhogen?

In deze whitepaper delen we onze visie en laten we zien hoe je zelf aan de slag kan in 4 stappen.