Grip op de B2B sales journey

Customer Case

Nieuwe Umbraco website garansys geeft grip op B2B digital sales

Garansys is de duurzame IT-partner. Zij maken processen slimmer door ze te digitaliseren. Of – als ze al gedigitaliseerd zijn – ze verder te optimaliseren. Daarvoor kiezen ze uit de krachtige technologie-suite van Microsoft. De teams van Garansys ontwikkelen, configureren en implementeren de juiste software en houden die up-to-date. Zij geven garanties op resultaat en performance.

De uitdaging

Garansys heeft een sterke visie op digitale transformatie en marketing en besteedt daarom ook veel aandacht aan B2B digital sales. Hun online kanalen zijn hierbij belangrijke kanalen. Om echter meer grip op de buying journey te krijgen moesten drie uitdagingen aangepakt worden:

  • Centraliseren van content;
  • Verkorten van de time-to-market van content creatie en publicatie;
  • Verregaande integratie van marketing automation software van SharpSpring.

Het huidige content management systeem (CMS) voldeed hierbij niet meer aan de eisen. 

De oplossing

Als eerste is in samenwerking met de marketing partner van Garansys een design ontwikkeld. Hierbij is goed gekeken naar optimale buying journeys op de website met de juiste conversieplaatsen. 

Een tweede belangrijke stap was het selecteren van het juiste content management. Hiervoor is Umbraco gekozen. Bij de inrichting is samen met de content managers van Garansys gekeken naar de manier van werken. Ook hebben we samen ontworpen hoe content management eruit ziet (bijvoorbeeld wel of geen losse componenten of vaste templates en hoe componenten genoemd zijn). 

Als laatste stap is SharpSpring op diverse plekken geïntegreerd binnen het CMS. Hiermee verkrijgt Garansys meer inzicht in de journey van de bezoekers en kan automation op het juiste moment worden toegepast.

Het resultaat

Garansys is in staat autonoom en op een gecentraliseerde manier content te managen. De time-to-market voor belangrijke content is hiermee drastisch verkort. Garansys kan nu sneller inspelen op behoeften of veranderingen in de markt waarmee ze top-of-mind blijven bij belangrijke leads.