Hogeschool Utrecht

Jaarlijks oriƫnteren duizenden middelbare scholieren en MBO-ers zich op hun vervolgstudie in het HBO. Het aanbod aan studierichtingen is enorm. Hoe help je deze aanstaande studenten individueel om tot een zo goed mogelijke studiekeuze te komen?

Door ze te bereiken en op basis van hun behoefte de juiste informatie aan te bieden om een gefundeerde keuze te kunnen maken. De Hogeschool Utrecht bracht de customer journey van de student in kaart en hierin bleek de website een belangrijk middel voor oriƫntatie.

In maart 2018 ging het project van start om de nieuwe website in fases op basis van klant/studentbehoefte te ontwikkelen. Hierin heeft de HU gekozen voor Sitecore als contentplatform en Creates als technische partner. In september 2018 ging het algemene deel van de website live. Annerieke Westland & Wouter Kevelam hadden vanuit de HU een belangrijke rol in het project. In onderstaande video vertellen ze je graag meer over wat de website hen nu brengt en welke keuzes ze samen met Creates maken om steeds meer waarde te halen uit Sitecore als contentplatform.