Creator Bjorn aan het woord
In deze rubriek krijgen Creators de kans om hun werkzaamheden toe te lichten en te vertellen over het werken bij Creates. Vandaag is Business Analist Bjorn Soesbergen aan het woord.
Bjorn begon in 2013 bij Caesar Experts en hielp mee aan de oprichting van Creates. âDe focus en de naam veranderde. Bij Experts richtten we ons meer op detachering. Creates wilde daar een verschuiving in brengen. We wilden samen als team met de klant meedenken en -helpen. Afstand nemen van het âu vraagt, wij draaienâ-principe. Als we op het niveau van de klant kunnen meedenken, dan krijgen we veel meer voor elkaarâ.
De juiste vragen stellen
âAls business analist is het belangrijk dat je doortastend bent. Dat je kritische vragen stelt waardoor je mensen aan het denken zet. Ik ben van nature sceptisch, maar niet cynisch en probeer altijd optimistisch te zijn. Ik stel gedurfde, maar wel de juiste vragen. Klanten voelen zich daardoor gehoord en geholpen, want zij weten ook niet alles zelf. Ze willen uitgedaagd worden. En als partner kunnen wij echt waarde toevoegen, door samen doelen te stellen en daar samen naar toe te werkenâ.
Ontwikkeling binnen een project
Bjorn werd eerder dit jaar ingehuurd als meehelpende ontwerper bij een klant. âIk heb ze laten zien dat ik op hoger niveau met hen mee kan denken, laten zien wat voor vragen ik stel en welke creatieve input ik lever. Daardoor ben ik op twee andere projecten bij deze klant als lead aangewezen, terwijl ik daar kwam om mee te helpen. Het is gaaf om impact te kunnen maken binnen zoân grote organisatieâ.
âHet meest waardevolle wat ik binnen dit project heb geleerd is dat ik mij weer wat verder ontwikkeld heb als professional. En ook dat ik door de impact en resultaten weer zie dat (goede) vragen stellen klanten verder kan helpen dan direct ja te zeggen.â
Aan onze tafel is altijd plek voor nieuwe collegaâs
âEen Creator is in mijn ogen iemand die niet âzomaarâ gaat rennen voor een klant. Even stilstaan en vragen wat er Ă©cht nodig is, waarmee zij oprecht geholpen wordenâ. Bij Creates is er volgens Bjorn plek voor mensen die meer willen halen uit hun werk(omgeving). Die niet alleen maar willen produceren, maar ook impact willen maken. Degenen die zich afvragen: doen we het juiste? En doen we het juiste juist?â
âAls Creator ben je bereid om te leren en om anderen te coachen. Je bent leergierig en nieuwsgierig. Technieken en communicatie skills kun je aanleren, het is een bepaalde houding die je moet hebbenâ.
Is werken bij het leukste digitale agency van Nederland misschien iets voor jou?